След дълги месеци тотален запор върху автомобилния лизинг и кредит банките отново се обърнаха към сектора, от който трупаха големи печалби.
Все още отварянето на финансирането не се е отразило върху автопазара, както на недвижимите имоти, но пък всъщност кредитирането на покупките не и спирало, защото големите вносители сами финансираха продажбите само и само да имат оборот. От няколко месеца ни заливат примамливи оферти за промоции и отстъпки, а резонният въпрос е докога ще продължи това.
Toyota уверено зае лидерската пазарна позиция в резултат от масирана реклама на промоцията с 20% отстъпка от цените. Кампанията повлече крак и вече някои вносители предлагат автомобили с отбив чак до 50%. Складовите наличности на моделите обаче приключват и новите коли ще пристигнат на реални стойности, които може и да не харесат на клиентите. Реално дори се очаква цените на новите коли да бъдат по-високи.
В Европа пазарът започва да вдига глава и през октомври германският пазар отново е с 20% ръст, дори два месеца след прекратяването на правителствената помощ за смяна на нова със стара кола. Италия, Франция и Испания все още се облагодетелстват от бонуса, но по всичко личи, че кризата, поне в автомобилния бранш, е на път да отшуми. Автомобилът е консуматив и се подменя през 3, 4 или 5 години. Изчакването на европееца свърши и той отново отиде в шоурума, за да си купи кола.
В България също клиентите, които имат нужда от автомобил, изкачваха поредното падане на цените. Промоциите и складовите наличности обаче са на привършване и сега е най-подходящо за покупка на автомобил, преди цените да се върнат на старите нива.
Например Citroen предлагат специални отстъпки по случай 90-ата си годишнина, които варират от 3600 лв. с ДДС за C3 Picasso до 17 770 лв. за C-Crosser. Лекотоварната гама на компанията също се предлага с между 4300 и 9300 лв. с ДДС по-евтино.
Peugeot разпродаде 100 сертифицирани употребявани автомобила само за три дни, давайки гаранция от 6 месеца или 6000 км на всеки от тях. Новите автомобили на френската компания се предлагат също с огромна отстъпка. Например 407 може да се вземе с 24% по-евтино, 308 - със 17%, а лекотоварната гама - с до 26%. Пет модела Peugeot пристигат със заводски сертификат за товарен автомобил което ги прави с 20% по-евтини поради ползването на данъчен кредит. Подобен документ за фабричен стандарт N1 издават и другите френски компании, а Renault предлагат 7 модела със сертификата.
Fiat имат на склад Sedici, който е с 4200 лв. отстъпка, както и Panda на цена 16 490 лв. Основните модели като Grande Punto и Bravo пристигат със специални пакети с по-ниска цена.
Seat все още имат автомобили на склад, а отбивът от цената варира от 4000 лв. за основния модел Ibiza до 8100 лв. за по-нестандартния високопроходим Altea Freetrack.
Ford свали цената на Fiesta до 17 500 лв., като офертата важи до 30 ноември, но за Mondeo, Focus и Fusion се предлага отстъпка, достигаща цели 30%. Лекотоварната гама пък е с 24% по-евтина. Естествено тези цени ще важат, докато вносителят разполага със складови наличности.
Отстъпките на Renault също достигат до 30%, а за максимално улеснение на клиентите си компанията има интернет страница със складовите наличности и готови оферти за автомобилите. Най-близки до западния бонус за смяна на стара с нова кола са офертите на Skoda и Dacia. Fabia се предлага с 2500 лв. отстъпка при връщане на стара кола независимо от техническото й състояние, т.е. може да е за скрап.
Другите модели на чешката компания пък се предлагат с добри възможности за лизинг, който при 50% първоначална вноска е без оскъпяване. За всяка нова Dacia пък се получават 1000 лв. при предаване на автомобил за рециклиране в рамките на промоцията, осъществявана съвместно с "МакМетал холдинг".
В Chevrolet не ви е необходим стар автомобил, за да получите огромна отстъпка, която достига до 30% за модела Captiva. Aveo се предлага с 20% по-евтино, а Spark и Lacetti дизел – с 25%.
Най-новият модел на Chevrolet обаче – Cruize, вече е на цена 24 990 лв., при това с много екстри. Все още складовите наличности на дилърите на Chevrolet и Opel имат автомобили, а някои от тях се предлагат дори на половин цена.
Ако отворите интернет страницата на производител №1 в Европа – Volkswagen, ще ви стане ясно, че компанията има складови наличности от почти всеки модел, а отстъпките варират от 20 до 25%.
Кризата и конкуренцията на пазара принуди всички големи играчи да се включат в ценова война, но тя скоро ще приключи с изчерпването на моделите на склад. Новите автомобили ще пристигнат на реални стойности, които в първия момент може и да не харесат на клиентите, които от началото на годината са заливани с изгодни предложения.
Источник: www.capital.bg
|
|